HELGEN SOM GÅTT

Hello readers!
Det är måndag igen och här kommer ett ketchupinlägg från helgen som gått. Mamsen kom ner till Lysekil i fredagskväll och vi har haft en riktigt mysig helg på landet med underbart väder, har suttit ute och ätit frukost varje morgon och grillat till sent på kvällen.

Första mötet mellan svärföräldrarna gick jättebra! Pjhuu =)





På lördagen tog jag och mamma en sväng till Kungshamn och Smögen.


Vid lunchtid slog vi till på en skaldjurstallrik på Smögenbryggan.


De enorma räkmackorna lockade men...


..som tur var valde vi skaldjurstallriken som var underbart god!


Vi fick bara en plastgaffel att gräva ur krabban med och kämpade en bra stund med att få ut godbitarna.



På söndagen åkte vi tillsammans med Charlotte och Staffan ut till Ljungskile och kikade på ett hus, det var ett riktigt drömhus och gav en lite inspiration inför framtiden. Efter det tog vi en sväng till Laxbutiken (en restaurang vid vattnet) och åt lunch innan mamma styrde kosan vidare mot Stockholm igen.

Daniel och jag har inte gett upp söndagarnas veckohandel ännu och fått riktigt bra rutin på det.


Inhandlade vårat första blöjpaket igår!


När vi kom hem till lägenheten efter helgen på landet igårkväll fick jag se att pelargonen som jag trodde var körd hade blommat ut och att massor av fler knoppar är på gång! Yeah, här snackar vi gröna fingrar.


Idag kommer Daniel hem tidigare från jobbet för vi skall till BB på föreläsning och rundvandring. Det är nio dagar kvar till beräknad förlossning idag och inga känningar än, gud vad jag längtar nu.

Pussokram ♥

Kommentarer
Postat av: Sarah

PELARGON?? Blev det lite fel där eller trodde du på riktigt att den där skönheten hette pelargon? ;)



Vår Orkidé blommar för fullt och har gjort det konstant (med undantag för typ tio dagar i höstas) sedan mars förra året. Det du!

Fast jag får inte röra den. Det är F som sköter!

2010-05-24 @ 15:35:40
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Pelargonen ser mer ut som en phalaenopsisorkidé smile min älskade unge och tack för en underbar helg

2010-05-24 @ 15:36:30
Postat av: Lisen

Skulle bara se om ni var med ju, höhö.

2010-05-24 @ 16:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0