Typiskt

Hur kan det vara att man alltid brister ut i det värsta skrattanfallet ever när man inte får lov? Idag hände det på föräldragruppen. Vi diskuterade bebisens navelsträng och hur lång tid det tar för den lilla navelsträng-stumpen att trilla av. Då frågar en av de gravida tjejerna: - Var gör man av stumpen sen då? Varpå barnmorskan svarar att man slänger den i papperskorgen. Då säger hon: -Men vart går den i då? I brännbart?
DÅ brister jag ut i ett högt skratt rakt ut så smulor från den nyss intagna mazarinen flyger långt över bordet till grannparet mittemot, men jag stoppar så fort den stackars tjejen kollar på mig med allvarlig min då hon inte alls förstått det roliga. Och grejen var väl att det inte var speciellt roligt heller om man nu är noga med att sortera sina hushållssopor vilket jag inte är. Men efter det kunde jag inte sluta skratta, jag provade med allt, bet mig i innerkinden så det blödde, tänkte på döden och knep mig skithårt i låret men anfallet ville inte gå över. I brännbart? Frågan ekade i skallen på mig. Tillslut fick jag torka bort mascaran under ögonen med en servett. Jag är en dålig människa och har nu sumpat min chans att få följa med på gravidfika med tjejerna. Det var ju typiskt.


Kommentarer
Postat av: elin hejdenberg

HAHAHAAH! Jag hade gjort som du! Jag skulle ha garvat så mycket så jag nog hade varit tvungen å gå därifrån!! Shit alltså! I brännbart?! =D

2010-05-04 @ 19:52:26
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hahaaa.. Jag hade säkert också garvat!

Hade du Daniel med dig? Skämdes han en gnutta? Det hade F gjort.. Looooong time!

2010-05-04 @ 20:19:25
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahaha! Du är underbar!

2010-05-04 @ 20:37:59
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: martin

hahaha hilarious! Vad man gör med den liksom, vad är det för fråga och vad tänker hon sig för svar? Den lägger man i samma burk som man ska ha mjölktänderna i sen. Det är så mysigt att ta fram den lilla förruttnade navelsträngen på t.ex. en studentfest eller så. eller så ramar man in den i en vacker ram som man sätter på väggen, mmm jättefint

2010-05-05 @ 14:35:31
Postat av: Annika

Älskar din blogg men var är blogg kompisen med sin komentarer. Jag tror jag gav Sebastians navelsträng till katten.Ha det och tack för festen. Kram Annika

2010-05-05 @ 21:13:27
Postat av: Rickard

att du har mage att skylla på någon annan! erkänn den där tjejen det var du? och de var dem andra som skrattade så halsmandlarna åkte som en jojjo in och ut ur käften! det här e nämligen en typisk lisen tanke.. mitt förslag är att du sparar stumpen bland dina gamla mjölktänder som du förvarar i en burk i ditt smyckesskrin!

2010-05-06 @ 01:33:13
Postat av: Anneli

Hahaha! Du var ju inte ensam om att garva ihjäl dig! Vi kunde ju heller inte sluta! Det va något av det roligaste jag nånsin hört! Men det känns ju hemskt för hon verkade ju helt seriös med frågan...

Hoppas allt e bra med dej o bebis! Nu är det inte långt kvar! Vi får samlas nån dag o fika lite! Kanske blir svårt innan alla fått?

Kram

2010-05-08 @ 10:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0