10/5-2010

Hej!
Börjar med att gratulera Moa på födelsedagen idag! Helgen är över och det är måndag igen. Även denna helg spenderade vi på landet i sommarstugan, varför sitta inne i en lägenhet i stan när man har ett underbart sommarställe att åka till. Daniel och jag tog oss en tripp till Smögen i fredags när alla andra jobbade, de små mysiga butikerna hade dock inte öppnat ännu för säsongen men vi hittade ett litet fik och på hemvägen köpte vi med oss varsin spätta att lägga på grillen och lite räkor.







På eftermiddagen hjälpte vi till att släppa ut korna på grönbete, trots att jag håller på att skita ner mig varje gång är det så himla kul!


Marielle och jag åkte fyrhjuling ner till våra "vaktposter".


Danne jagade på korna och jag stod och vaktade ena sidan av vägen med min oranga vägpinne, behöver jag säga att benen skakade som asplöv när dessa dundrande djur kom emot mig.


Det var när jag fick sitta säkert bakom Daniels rygg på fyrhjulingen som jag kunde gå in i min roll som kofösare på riktigt och ropa "Schaaas kossorna!" samtidigt som jag vevade med min pinne. En riktig kosfösare blir jag aldrig.





Igår föddes den här sötnosen. Det är mer min storlek.


Förutom kosläpp och Smögen har vi hunnit med att fira Daniels fasters födelsedag ute på Orust, varit på loppisar och blivit bjudna på grillat hos Anton och Bitte. Igår låg vi i hammocken nästan hela dagen innan vi begav oss hem till Uddevalla igen.


Lennart tog igen sig i solen.





Mina loppisfynd.


Kram Lisen

Kommentarer
Postat av: Rickard

Draa mig baklänges! ser du inte hur hamocken sviktar, något gung kunde du fasen inte få upp när hela röva hänger i backen!

2010-05-10 @ 15:28:48
Postat av: Sarah

Har ni haft SOL? Gud vad fuskigt. Här har vi haft novemberväder i flera dagar nu. Har nästan glömt bort hur det känns med solsken. Det är hemskt. Får vi inte vår snart så måste jag nog söka läkare för höstdepression

2010-05-10 @ 16:24:22
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vilka härliga bilder! Och vilken fantastisk liten kalv! Kan jag få den!



Nu är det nära! Håller med Daniel om att Hamåpus är ett fint namn!



Och Rickard, va snäll mot din syster!



Puss på er!

2010-05-13 @ 23:20:55
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0